7 Şubat 2019 Perşembe

Trafikte Yayaların Önceliği



TRAFİKTE YAYA ÖNCELİĞİ

          Son günlerde ülkemizin tüm illerinde trafik polislerinin caddelerde çokca dolaştığını herkes görmüştür. Birkaç gün önce ilk fark ettiğimde bi düşünmüştüm neler oluyor diye. Sebebini araştırıp öğrendiğimde çok sevinmiştim! ama bir taraftan da bir burukluk yaşadım.


yaya geçidi


             Bu yoğunluğun sebebi  İç İşleri Bakanlığının trafikte yaya bilincinin oluşturulması amacıyla başlattığı çalışmalar. "Öncelik Hayatın, Öncelik Yayanın" sloganıyla 2019 yılı "Yaya Öncelikli Trafik" yılı olarak ilan edilmiş. Bu kapsamda vatandaşlara farkındalık oluşturulmak amaçlanmakta.


       Böyle bir çalışmanın yapılması oldukça mutluluk verici. Ülkemizde yayalara sürücüler tarafından saygı göstermek bir yana, yayalara hakarete varan tepkiler gösterilmekte. Hepimiz yaşamışızdır, yaya geçidinden karşıdan karşıya geçerken hızla gelen aracın altında kalmaktan zor kurtulmuş, korna sesine maruz kalmış ve belki küfür bile işitmişizdir. Oysa yaya geçidinde her zaman yayaların üstünlüğü vardır.
  
               Güzel ülkemde yaya geçidi bilinci oluşmamış biri olarak yaptığım bir yurt dışı gezisinde yaya geçidinde geçmekte zorlanmıştım. Karşıdan karşıya geçerken araçların durduğunu gördüğümde çok şaşırmış aynı zamanda takdir etmiştim. Keşke ülkemizde de böyle kurallar olsa demiştim.

                  Bu yıl böyle bir çalışmanın başlatılması ülkemiz için çok güzel bir gelişmedir. Evet belki geç kalınmış belki yaya geçitlerinde yayalarımız ezilmiş olabilir önceden, ama bundan sonra yaşanmayacak olmasa ya da daha az yaşanacak olması mutluluk vericidir.


                 Bu çalışmayı başlatanlara teşekkür ediyorum tüm yayalar adına...   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Manşet