20 Şubat 2019 Çarşamba

Batum'a Nasıl Gidilir?



             Batum'a Nasıl Gidilir?

              Ülkemize en yakın ülkelerden biri olan Gürcistan'ın Batum kentine gitmek düşündüğünüzden daha kolay. İsteyen kendi aracıyla isteyen ise tur şirketleri ile gidebilirler. Batum güzel bir sahil kenti. Karadeniz kıyısı şehirlerine benzeyen bir yerde imar edilmiş.

            Peki Kendi Aracımızla Batum'a nasıl gideriz?

            Batum Artvin/Hopa sınırında Sarp sınır kapısının hemen ardında. Şöyle ki; Hopa'dan sarp sınır kapısına 15 dakikada gitmeniz mümkün. Sınır kapısından geçtikten sonra ise Batum merkezine gitmeniz yine 15 dakikanızı alır. Yani en fazla bir yarım saatlik mesafede Batum.


Batum'a nasıl gidilir

        Kendi Aracınızla Batum'a Giderken Dikkat Edilmesi Gerekenler;

      1- Batum'a geçerken öncelikle nüfus cüzdanınızın yanınızda olması yeterli. Sınırda görevli memurlar kimlik kontrolü yapıyorlar. Hem Türkiye tarafından çıkarken hem de Gürcistan tarafına girerken.

     2- Cüzzi bir miktar giriş ücreti kişi başı olarak alınıyor.



     3- Araçla girerken sadece aracın adına kayıtlı olduğu kişi aracıyla giriyor, diğerleri yaya girişinden alınıyor ve herkese bir giriş belgesi veriliyor. Bu belge geri veriliyor dönüşte.

     4- Sınırdan geçtikten sonra en az 15 günlük araç sigortası yaptırmanız gerekiyor ki zaten simsarlar sizi hemen buluyor.

    5- Ayrıca Türk parası geçmediği için bir miktar Lari almanız gerekiyor.

    6- Sınır kapısında 1 ila 4 saat arası bekleme durumunuz söz konusu. O yüzden yanınızda yiyecek bulundurun.

 


        Bilinmesi Gerekenler;

       1- Sanılanın aksine Türkçe bilmiyorlar ve Batum polisi hiç de kibar davranmıyor.

       2- Kesinlikle Türk olduğunuz anlaşılınca fiyatları ikiye katlıyorlar.

       3- Araç sigortası yapmadan asla şehre girmeyin. Zaten dönüşte sigorta belgesini sınırdaki polisler kontrol ediyor.

      4- Şehir içinde asla hız yapmayın affetmiyorlar. Hız sınırının 40 km olduğunu unutmayın.

      5-Yaya geçitlerinde kesinlikle yayalara yol verin, ceza yersiniz.

      6-  Yine sanılanın aksine akaryakıt fiyatları ülkemizden çok da farklı değil.

      7- Pasaport ve vize olmadan girilmektedir. Nüfus cüzdanı yeterlidir.


         Evet Batum güzel şehir ama bir Trabzon kadar asla değil. Yurdumun her yeri başka güzel.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Manşet